4 липня Кабінет міністрів України прийняв Постанову №677, що вносить цілу низку важливих змін у специфіку роботи Prozorro Market. Ключова з них — відтепер єдиним інструментом для проведення закупівель у Prozorro Market стане запит пропозицій.
Тож відтепер замовники, які вирішили купити необхідний товар у Prozorro Market, незалежно від суми закупівлі, мають оголосити запит та вказати у ньому всі деталі замовлення. І тоді постачальники зможуть надати актуальну ціну під конкретні умови замовника.
Окрім того, постанова запроваджує ще низку нововведень у роботі електронного каталогу, які враховують досвід та побажання як замовників, так і постачальників:
У замовленнях до 500 тис. грн замовники зможуть більш чітко вказати, який саме товар їм потрібен: обирати з переліку потрібні йому характеристики товару, а також вказувати конкретні торговельні марки виробників продукції, які він бажає отримати;
Для уникнення конфліктних ситуацій між замовником та постачальником вводиться вимога надавати обов’язковий проєкт договору у запиті пропозицій.
Замовнику надається право відхилити пропозицію переможця, якщо він відмовляється підписувати договір, та перейти до розгляду наступної якщо він:
не уклав договір протягом 10 днів;
відмовився письмово погоджуватися з умовами, визначеними в запиті пропозицій;
пропонує товар, який походить з Російської Федерації або Республіки Білорусь.
Ці норми вступлять в дію з 01.09.2023 року.
Водночас актуальним стало питання щодо формування коректної очікуваної вартості при запиті, адже тепер Prozorro Market не відображає ціни за товар.
Команда Prozorro та DOZORRO розробили інструмент для визначення очікуваної вартості товару в Prozorro Market за допомогою BI Prozorro! На основі актуальних даних про закупівлі в Prozorro Market ви зможете дізнатися:
мінімальну та максимальну ціну товару, за якою його купували в певний період і в певному регіоні;
медіанну ціну, тобто ту, за якою необхідний вам товар купували найчастіше, без аномально високих і низьких значень.
Щоб отримати потрібну інформацію, зробіть 5 відборів:
CPV;
категорія CPV;
характеристики товару (профіль);
період (наприклад, один або два місяці);
область (наприклад, якщо вам потрібний конкретний регіон).
Посилання для завантаження модуля аналітики
Як опублікувати запит ціни пропозиції?
Наша команда зібрала для вас зручні та детальні інструкції з найпопулярніших майданчиків щодо того, як купити товар в Prozorro Market. Незалежно від того, чи ви новачок, чи вже досвідчений користувач, вони містять послідовні кроки, пояснення та приклади, які нададуть вам необхідну підтримку для успішної закупівлі.